Skoraj ves prejšnji teden so v organizaciiji mladinskega društva Bistrica ob Sotli v tamkajšnjem mladinskem centru izvajali gledališko delavnico po metodi Leeja Strasberga. Udeležila se je je sedmerica stalnih udeležencev in nekaj občasnih, vodil pa jo je igralec Žiga Čamernik, ki je pred kratkim igral v TV filmu Kandidatka in šofer, poleg Mojce Fatur pa je tudi eden od dveh voditeljev igrano-dokumentarne oddaje Slovenski vodni krog, ki se že šesto sezono zapored predvaja na RTV Slovenija.
Lee Strasberg je bil učitelj najbolj prekaljenim in priznanim ameriškim igralcem (Marlon Brando, James Dean, Robert DeNiro, Meryl Streep, Jack Nicholson, Dustin Hoffman, Paul Newman, Al Pacino, itd.), sam pa se je proti koncu svoje življenjske poti na filmskih platnih pojavil zgolj eni, vendar nepozabni, epizodni vlogi v tretjem delu klasične mafijske trilogije Boter. Svojo igralsko metodo (po svetu poznano preprosto kot Metoda) je razvijal na podlagi igralskega sistema ruskega očeta sodobne gledališke igre, Konstantina Stanislavskega, a je njegov pristop skozi leta dela z igralci še poglobil, predvsem v kontekstu razvijanja dramskega značaja. Bistvo Metode kot igralske tehnike je obuditi sposobnost podoživljanja čustvenih stanj iz preteklosti. Ta navidez enostaven cilj pa je težko doseči, zahteva namreč ogromno zbranosti, iskrenosti do sebe in pa tudi poguma. Metoda torej ni le način, kako prepričljivo igrati, pač pa tudi pot do spoznavanja samega sebe, soočanja z lastno preteklostjo in podlaga za osebnostno rast. Metoda je radikalen odmik od konvencionalnega evropskega pristopa k dramski igri, ki temelji na igralski mehaniki, pri katerem praviloma ne gre za predstavitev resničnih čustvenih doživetij, pač pa za njihovo imitacijo, ki temelji na neskončnem ponavljanju enakih gibov, gest in grimas. Slednji pristop namreč pripelje do napihnjenih egov ter teatralne igre, kakršno lahko gledamo v mnogih slovenskih filmih (in gledališčih), medtem, ko je realistična igra, kakršne smo navajeni iz najboljših ameriških filmov, organska in naravna, kar je navadno rezultat igranja prav po Metodi.
Na prvomajsko soboto so udeleženci pripravili zaključno delavnico, kjer je bila poleg bistriškega župana Jožefa Pregrada prisotna tudi predstavnica ameriške abasade v Ljubljani, ki sicer je poglavitni sofinancer projekta igralske delavnice, pripomogla pa sta tudi državni urad za mladino in občina.
*Na fotografiji so udeleženci delavnice z ameriško gostjo