Prosta delovna mesta Klikni tukaj za aktualne zaposlitvene oglase

Zaradi kolesarske steze se Šentjurju obeta preureditev nevarnega križišča

Gradnja kolesarske steze, ki bo Šentjur povezala s Celjem, bo kmalu končana. Pri tem je nekatere bralce zmotilo dejstvo, da bi naj nova steza v Šentjurju cesto prečkala pri nevarnemu križišču, kjer že sedaj pogosto prihaja do nesreč.

Ali bo kolesarska pot res tam prečkala cesto in kako bodo zagotovili varnost udeležencev v prometu, smo povprašali Občino Šentjur.

V poletnih mesecih se je pospešeno nadaljevala gradnja kolesarske poti, ki bo povezala Celje, Štore in Šentjur, saj se dela bližajo k koncu. Ena izmed večjih koristi nove steze bo povečana varnost, saj so bili kolesarji do sedaj na tej relaciji primorani uporabljati zelo prometno državno cesto med Šentjurjem in Celjem. Za varnost mora biti seveda poskrbljeno tudi takrat, ko kolesarka morebiti prečka cesto.

To je zaskrbelo nekatere naše bralce, ki so opozorili na potencialno nevarno izvedbo dela bodoče kolesarske steze. Mnogi so namreč opazili, da se v Šentjurju pri križišču zraven trgovine Lidl, kjer se od državne ceste odcepi cesta proti avtobusni postaji, izvajajo dela, ki nakazujejo, da bi kolesarska proga cesto prečkala ravno tam.

Omenjeno križišče v Šentjurju pred začetkom gradnje; vir foto: Google Street View

Kot so nekateri poudarili, to predstavlja veliko varnostno grožnjo, saj je to križišče že sedaj znano po mnogih prometnih nesrečah, nekaterih tudi s hujšimi posledicami. Če bi se tam v promet sedaj vključili še kolesarji, bi to predstavljalo še večjo nevarnost za vse udeležence v prometu.

Kolesarska steza bo zavila na avtobusno postajo

Na občini so nam najprej pojasnili, da kolesarska pot v večji meri poteka ob železniški progi, kjer pa to ni mogoče, pa je trasa speljana ob državni cesti oziroma poteka neposredno po manj obremenjenih občinskih cestah.

Ob tem so pritrdili, da je na že omenjeni lokaciji res predvideno, da kolesarska steza zavije na avtobusno postajo v Šentjurju in se v nadaljevanju priključi na že zgrajeno kolesarsko pot ob Pešnici. S tem se bo na območju križišča izgradil nov prehod za kolesarje. Steza bo potekala tudi naprej ob državni cesti proti železniški postaji in Grobelnem ob železniški progi in naprej v Šmarje, Rogaško Slatino on Rogatec.

Poglejmo si torej tloris križišča in okolice. Z rdečo je označena glavna kolesarska steza, ki prihaja iz Štor in se nadaljuje proti Grobelnem, z rumeno pa je okvirno vrisan kolesarski prehod čez cesto, ki se nato priključi že obstoječi kolesarski poti:

Vir: Google Maps
Za varnost bo poskrbljeno s preureditvijo območja okoli križišča

Kolesarska steza torej bo prečkala državno cesto, vendar pa na občini zagotavljajo, da bo za varnost udeležencev v prometu dobro poskrbljeno s preureditvijo križišča. Tam se bo umestil otok in izvozni pas, ki bo namenjen zavijanju v desno iz smeri Rogaška Slatina. Na tem območju državne ceste so predvideni tudi umirjevalni otoki, ki bodo zmanjšali hitrost vozil.

Dolžina novo zgrajene kolesarske povezave na območju občine Šentjur je sicer okoli 5,15 kilometra, od tega je povezava Štore-Šentjur dolga 2,53 kilometra, povezava Šentjur-Grobelno pa 2,62 kilometra. Obe trasi občina sofinancira z evropskimi sredstvi iz mehanizma »Razvoj regij« v višini 1.560.000 evrov.